WP: sancţiunile împotriva Rusiei duc la perturbarea lanţurilor globale de aprovizionare. Potrivit publicaţiei, costul transportului a crescut dramatic din cauza preţurilor mai mari la combustibil

Potrivit publicaţiei, evenimentele din Ucraina şi „declanşarea unui nou val de coronavirus în centrul regiunii chineze unde se concetrează producţia industrială a acestei ţări introduc noi ajustări a lanţurilor globale de aprovizionare, distrugând speranţele de revenire a transportului de mărfuri fiabil şi neîntrerupt în acest an, crescând presiunea asupra consumatorilor prin preţuri.”

Astfel, „sancţiunile financiare ale Statele Unite şi ale aliaţilor lor şi închiderea spaţiului aerian rus obligă avioanele cargo să efectueze zboruri mai lungi şi mai scumpe din Asia către Europa”. În plus, articolul spune că zeci de fabrici chineze şi depozite portuare care expediază produse către Statele Unite rămân închise „pe fondul celui mai grav focar de coronavirus din ţară, de la primul val de la Wuhan”.

Costurile de transport au crescut brusc din cauza creşterii preţurilor la combustibil. Cu toate acestea, experţii intervievaţi de publicaţie consideră că este de aşteptat o deteriorare suplimentară a condiţiilor din domeniul aprovizionării globale. Până acum, costul trimiterii unui container de transport standard din China la Los Angeles a crescut de peste 12 ori comparativ cu lunile dinaintea pandemiei. „Ceea ce oamenii se aşteptau să vadăca fiind un an de redresare va fi un alt an de probleme nebune în cadrul lanţului de aprovizionare global”, a declarat într-un comunicat Johannes Schlingmeier, care conduce compania de leasing de containere xChange din Hamburg.

Articolul spune că războiul din Ucraina şi sancţiunile împotriva Rusiei, „care au tăiat drastic ţara de la regimul comercial obişnuit, trimit valuri de şoc prin canalele maritime”. De când sancţiunile au început luna aceasta, numărul navelor de containere care opresc în porturile ruseşti de la Marea Baltică a scăzut cu 40%, potrivit ziarului.

În porturile învecinate din Estonia, Letonia şi Germania, a existat o creştere aproximativ comparabilă a traficului, deoarece navele au fost deviate din Rusia către aceste destinaţii. Unele companii evită navele sub pavilion rusesc, altele refuză să angajeze nave conduse de ruşi, pentru a nu intra sub sancţiunile SUA. „Ceea ce vedem sunt mai multe întreruperi, niveluri crescute de congestie şi mai multe întârzieri, citează ziarul cuvintele şefului companiei de analiză a pieţei de transport maritim Windward Amy Daniel. „Şi situaţia nu se va schimba.”

Cei mai mari transportatori de marfă au încetat să accepte încărcături noi către Rusia, Ucraina şi Belarus, notează ziarul. Controalele efectuate de autorităţile vamale europene asupra mărfurilor destinate Rusiei duc la acumularea de mărfuri la nodurile regionale de transport şi agravează situaţia întârzierilor în întreaga reţea globală de transport, „afectând lanţurile de aprovizionare ale clienţilor”, a spus compania daneză Maersk, care controlează 17. % din totalul transporturilor globale de containere.

Zidul sancţiunilor
„Sancţiunile, de fapt, au ridicat un zid în jurul Rusiei”, notează The Washington Post. De exemplu, mărfurile care erau transportate pe calea ferată între China şi Europa sunt acum trimise cu nave şi avioane, ceea ce afectează aproximativ 1,5 milioane de containere şi „exacerbează congestia existentă”. Articolul precizează că „aeronavele care se îndreaptă spre Europa din China sunt forţate să zboare în jurul spaţiului aerian închis al Rusiei, prelungind timpul de călătorie cu şase ore, în medie şi în unele cazuri necesitând o oprire suplimentară de realimentare”. Această situaţie „reduce capacitatea canalelor de transport aerian, care operează deja cu mult sub nivelurile lor pre-pandemice”. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

SURSA