Investiție de sute de milioane într-un terminal multimodal cu platformă amenajat în Portul Constanța

Terminalul multimodal va atrage mărfuri de aproximativ 300.000 de tone/an. Noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară la Portul Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre.

Locul unde se va amenaja terminalul FOTO: DP World

Compania DP World a prezentat marți, 23 mai, proiectul construirii unui nou terminal multimodal cu o platformă de 119.000 metri pătrați în cadrul terminalului său maritim din Constanța. Valoarea totală a proiectului este de 263.044.529,12 lei, din care cofinanțare UE în valoare de 155.699.308,56 lei (83,3% din valoarea totală eligibilă aprobată), cofinanțare din bugetul de stat în valoare de 27.476.348,58 lei (14,7% din valoarea totală eligibilă aprobată) și cofinanțare eligibilă a beneficiarului în valoare de 3.738.278,71 lei (2% din valoarea eligibilă aprobată).

Această nouă facilitate va avea acces, prin intermediul terminalului existent, la toate mijloacele de transport și se va transforma într-o excelentă zonă de depozitare, în contextul în care Portul Constanța a devenit hub-ul central de transport al Mării Negre. 

Noua platformă multimodală va sprijini operațiunile terminalului de containere și ale terminalului RO-RO & Project Cargo, sporind astfel capacitatea globală a terminalului maritim. „Dacă terminalul RO-RO & Project Cargo va adăuga fluxuri anuale de marfă de aproximativ 500k tone, terminalul multimodal va atrage aproximativ 300k tone/an. Noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară la Portul Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre”, spun reprezentanții DP World.

Începând cu anul 2022, compania a inițiat o serie de investiții majore pentru sectorul de transport din România, cu scopul de a facilita fluxul de bunuri în și dinspre Europa Centrală și de Est. Amintim de terminalul de marfă RO-RO & Project în Constanța care va fi operațional la începutul lunii septembrie. În prima fază va fi un vas care acostează la fiecare două zile, crescând la sosiri zilnice în a doua fază.

SURSA