Alimente care mențin creierul viu. Medicul Vlad Ciurea spune cum putem evita declinul cognitiv: „cestea din urmă mă îngrozesc!”

Pentru a menține creierul în formă, prof.dr. Vlad Ciurea spune ce alimente ar trebui să consumăm în mod frecvent pentru a reduce efectele declinului cognitiv. Pe listă se găsesc legume și fructe, dar și nucile și semințele.

Prof.dr.Vlad Ciurea spune care sunt cele mai bune alimente pentru creier FOTO Adevărul

Nucile, semințele de dovleac, toate legumele, fructele (afine, mure) – toată compoziția lor se duce direct în creier.  De zahăr, trebuie să uităm, să nu-l consumăm. Facem tot ce este posibil să nu-l consumăm, mai ales zahărul rafinat. Ne luăm zahărul din amidon, din pâine, din fructe, din miere, dar nu zahărul acesta rafinat. Miere putem să mâncăm din când în când„, a spus prof. dr. Vlad Ciurea, la Antena 3 CNN.

Nucile au proprietăți miraculoase

Banala nucă are proprietăţi miraculoase şi
face numai minuni în organismul nostru, mai ales ca
gustare. Acestea conţin un  complex de vitamine, grăsimi şi proteine, astfel
încât consumul lor previne îngroşarea arterelor, bolile de inimă şi producerea
unui atac vascular cerebral. Conform unui studiu publicat în Advances in
Nutrition, studenții tineri care au consumat 60 de grame de nuci
zilnic aveau o performanță cognitivă ridicată spre deosebire de cei care nu
mâncau deloc nuci.

Fructele de pădure repară țesutul creierului

Fructele de pădure(zmeură, mure, afine) proaspete sunt
o alegere cu care nu dăm greș. Acestea conțin vitamina C și
antioxidanți, substanțe care ajută la repararea țesutului creierului și
membranelor celulare. Zmeura conţine mangan, magneziu, calciu, zinc, potasiu, fosfor, toate în forme
uşor asimilabile, vitaminele A, B1, B2, D şi P, dar mai ales vitamina C.
Specialiştii spun că fructul este bogat în acid elagic, un compus fenolic care
ajută la prevenirea cancerului, inhibă creşterea celulelor canceroase şi
opreşte dezvoltarea anumitor forme de cancer.

Luptă împotriva disfuncțiilor mentale

Datorită cantităţii însemnate însemnate de betacaroten (120
mg), de potasiu (230 mg), o cantitate modestă de sodiu (2 mg) şi puţine calorii
(13 la 100 g), dovleacul, alături de semințele sale, contribuie la protecţia împotriva bolilor de inimă,
cancerului şi împotriva disfuncţiilor mentale.

Dovleacul are un conţinut
foarte mare de betacaroten, o substanţă care are grijă de sănătatea sistemului
nervos şi de cea a pielii. Cel de-al doilea „ingredient” important pe care îl
conţine dovleacul este potasiul. Acest mineral vă energizează şi ţine tensiunea
sub control. În plus, conţinutul bogat în fibre asigură buna funcţionare a
digestiei şi previne apariţia bolilor cardiovasculare, a asteniei, cât şi a
cancerului.

Cei 5 dușmani 

La polul opus, pacienții sunt avertizați să stea departe de cei 5 mari dușmani ai creierului. Medicul avertizează că sănătatea mintală se menține cu activitate pozitivă și optimism.

Creierul
are cinci dușmani:
stresul, zahărul, alcoolul, tutunul – pentru că strânge vasele – şi drogurile.
Acestea din urmă mă îngrozesc. Putem să menținem
sănătatea mintală cu gânduri bune, optimism, zâmbet, activitate pozitivă,
citit, scris şi exercițiu fizic.
Memorarea şi desfășurarea
activităţilor cu voce tare ne ajută nespus de mult
„, explică reputatul neurochirurg.

SURSA