Produsul românesc care poate da lovitura în Japonia: „Le-a plăcut felul cum producem”

Pălinca românească poate da lovitura în Japonia. A treia economie a lumii acordă băuturii noastre indicația grafică, un statut special pe care l-au mai primit câteva bunătăți din Europa.

Pălinca românească cucerește Japonia

Pălinca românească putea cuceri Japonia, căci a treia economie a lumii a inclus-o pe lista produselor protejate, unde se mai găsesc brânzeturi celebre precum Camembert de Normandie și Parmigiano Reggiano, preparate din carne ca Prosciutto di Parma și preparatul franțuzesc foie gras de canard.

La momentul actual, exporturile de băuturi alcoolice din Uniunea Europeană către Japonia ajunge la aproape un miliard de euro, iar o sticlă de pălincă se poate vinde și cu echivalentul a 300 de euro.

Momentul în care sake-ul, băutura tradițională a japonezilor a fost înlocuită cu pălinca românească a fost surprins la o petrecere a unor surferi. Spre deosebire de sake, care este obținut din orez și are 15% alcool, băutura românească este mai aromată și mai tare, având până la 50% alcool.

„E în cultura lor băutul cu colegii și prietenii și au aceste izakaya, care sunt niște baruri în care, specific, se bea”, a explicat Vlad Măcelaru, student român la Tokyo pentru Știrile ProTV. 

De unde se poate cumpăra acum

Un întreprinzător din Cluj a pus deja la punct o gamă de băuturi alcoolice special pentru Japonia. Penrru moment vor putea fi comandate de un restaurant cu specific românesc, apoi va exporta și alte comenzi.

De altfel, un proprietar al unei distilării din Brașov vrea să-și încerce norocul, după ce mai mulți japonezi i-au încercat băutura și s-au arătat foarte încântați. Le-a plăcut felul cum producem, că avem foc cu lemne, că producem doar din fructe. Le-a plăcut gustul. Au fost încântați de calitatea pălincii de gutui, aromele de caise și prună”, a spus Grigoraș Guiman, producător de pălincă.

În 2019, Uniunea Europeană și Japonia au semnat un acord în urma căruia peste 400 de produse, din ambele părți, beneficiază de protecție. Lista s-a extins treptat, iar băutura românească este printre cele mai recent intrate.

„Este o declarație de onoare. Piața japoneză este una foarte bogată, este o deschidere în plus de care aveam nevoie. Dacă produsele românești apar laolaltă cu brie, cu cammerbert, cu roquefort, cu vinurile franțuzesti cele mai cunoscute în lume, care au un branding mult mai mare decât tot ce avem noi în România, după mine e un lucru foarte bun”, a expliacat parlamentarul Nicu Ștefănuță.

Sursa