Mihaela Bilic spune ce să nu faci niciodată cu pâinea: “Efect toxic”

Românii sunt mari consumatori de pâine, dar puțini conștientizează că excesul le poate dăuna. Nu degeaba mulți specialiști ne recomandă să mâncăm acest produs în cantități mici. Efectele lui sunt multiple și putem dezvolta boli. Iată ce nu trebuie să faci niciodată cu pâinea, conform medicului nutriționist Mihaela Bilic.

Cum devine pâinea toxică. Sfaturi ale medicului nutriționist Mihaela Bilic

Balonarea, apariția acneei sau grăsimea acumulată sunt doar câteva dintre consecințele consumului în mod regulat de pâine. Indiferent că este albă, neagră, cu secară, făcută acasă sau prăjită. Mihaela Bilic atrage atenția că pâinea îngreunează digestia de cele mai multe ori.

De asemenea, expertul în nutriție îi avertizează pe părinți să nu le dea copiilor multă pâine, căci le pun în dificultate tranzitul, le creează intoleranțe alimentare și probleme în absorbi mineralele și restul vitaminelor necesare bunei funcționări a organismului.

”Aportul de fibre/tărâțe, care însă nu are impact pe conținutul caloric, ci are efect mecanic, stimulează contracția intestinului și ajută la digestie/tranzit. Unii ar spune că pâinea din făină integrală este mai bogată în vitamine din grupul B și minerale, însă ele nu pot fi absorbite din cauza fitaților prezenți în cereale.

(…) La copii un aport prea mare de fibre insolubile din pâinea integrală poate duce la tulburări de tranzit, intoleranțe alimentare și deficiențe în absorția de minerale”, transmite Mihaela Bilic, într-o postare pe rețelele de socializare.

Nu este bine să rumenim pâinea prea tare. Ce compus chimic dezvoltă

Dintre toate tipurile de pâine, s-a observat că pâinea prăjită este cel mai ușor de digerat, deoarece nu inflamează. În acest caz, amidonul este inexistent în urma încetării activității a microorganismelor din maia sau drojdie. Dar, fiți precauți, să nu rumeniți prea mult pâinea.

Pâinea prea mult prăjită dezvoltă un compus chimic numit ”acrilamidă”. Acesta este nociv pentru interiorul corpului. De peste 5 decenii, se folosește în industria materialelor sintetice și pentru a trata apa potabilă. Acrilamida se mai găsește și în cartofii prăjiți, în chipsuri sau în produse de patiserie.

”(…) Noi nu mâncăm pâinea cu suta de grame, ci cu felia, iar o felie de pâine (proaspătă sau prăjită) are tot 80 calorii (…) Care e avantajul pâinii prăjite? Faptul că e mai ușor de digerat, nu balonează. Explicația: microorganismele din drojdie/maia își încetează activitatea și nu mai fermentează amidonul.

Același avantaj îl prezintă și pâinea veche de o zi, al cărei proces de dospire s-a încheiat.Când prăjiți pâinea, evitați să o rumeniți prea tare- tot ce este ars conține acrilamidă, cu efect toxic”, a mai precizat Mihaela Bilic.

De-a lungul timpului, s-a mai concluzionat de către experț și că nu este bine să consumăm mai mult de 100 de grame de pâine pe zi sau la câteva zile. În multe țări de peste hotare, pâinea nu este consumată în cantități foarte mari, fiind considerată chiar și un desert.

Sursa