Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

3 moduri de a face fata stirilor negative despre COVID-19

De peste un an, stirile de frunte din toata mass-media – televiziune, posturi de radio, ziare, reviste, site-uri de informatii – sunt pandemia de coronavirus. Se primesc in mod constant date despre infectii noi, evolutia bolii si simptome, decese, vaccinuri, masuri, precum si prognozele dezvoltarii unei pandemii etc. Expertii viziteaza deseori programe care sunt difuzate seara pentru a analiza informatiile, si o multime de stiri despre COVID-19 sunt postate pe social media.

Concentrati-va pe amintiri bune

Titlurile negative si socante din ultimele luni iti distrug starea de spirit, provoaca anxietate si pot declansa alte amintiri neplacute , nici macar legate de pandemie. Incercati sa va amintiti momentele fericite care s-au intamplat – vacanta la munte, la mare, intalniri cu prietenii in diverse ocazii, excursii, conversatii amuzante cu rudele. Este bine sa faci asta inainte de culcare pentru a te ajuta sa te calmezi. Va puteti imagina cum sunteti acum pe plaja, iar soarele va mangaie – astfel corpul va elibera hormoni ai fericirii care va vor face mai linistiti si va veti simti bine.

Ramaneti afara si faceti o pauza de stiri

Desigur, ar trebui sa limitati intalnirile cu un numar mare de oameni si sa nu va adunati intr-o companie mare, dar puteti merge la plimbari pentru a distrage atentia de la stiri si a va relaxa. Lasati telefonul, opriti televizorul cand sunteti acasa, relaxati-va, faceti yoga, meditati, relaxati-va cu adevarat. Puteti sa nu mai urmariti anumite pagini de pe retelele de socializare pentru a evita sa vedeti date negative sau sa va abonati la alte pagini care posteaza imagini dragute, precum animale. Mersul in natura te va reimprospata si el, iar acasa poti face lucruri noi  – gatit, pictat, citit etc.

Nu citi stirile inainte de culcare.

Citirea inainte de culcare este buna si relaxanta, dar daca cititi o carte sau o revista cu articole despre produse cosmetice, nutritie, stele, astrologie etc., limitati citirea stirilor si a materialelor despre pandemie inainte de culcare. Antrenamentele izbitoare stimuleaza creierul, astfel incat sa nu va puteti relaxa. In plus, lumina albastra de pe telefoane si laptopuri impiedica creierul sa produca melatonina, un hormon care ne ajuta sa ne odihnim si sa dormim. Daca nu dormim bine  sau somnul este intrerupt, acest lucru duce la oboseala severa, supraalimentare si instabilitate emotionala.

Sursa

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *