Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

6 alimente care imbunatatesc somnul

Somnul nostru poate fi influentat de multi factori, inclusiv de ceea ce mancam. Unele alimente si obiceiurile alimentare pot afecta semnificativ somnul, in timp ce altele, dimpotriva, pot avea un efect pozitiv asupra somnului  si a calitatii odihnei de noapte.

Daca aveti probleme cu somnul, incercati aceste cateva alimente seara pentru a va ajuta sa dormiti bine.

Iaurt de fructe

Iaurtul natural cu fructe de padure este minunat nu numai la micul dejun, ci si la cina. Aceasta este o gustare destul de scazuta in calorii si usoara, care este o sursa de triptofan, un aminoacid care faciliteaza adormirea, imbunatateste calitatea somnului si prelungeste somnul. Puteti manca iaurt chiar tarziu in noapte daca sunteti brusc atrasi de frigider.

Naut la cuptor si lapte cald

Nautul si laptele, ca si iaurtul, sunt surse bogate de triptofan. Acest aminoacid promoveaza productia de melatonina, un hormon care regleaza ritmurile circadiene si serotonina („hormonul fericirii”), care te ajuta sa te relaxezi si sa adormi mai repede. Nautul poate fi gatit cu putin ulei de masline si sare. Pur si simplu clatiti nautul, uscati, stropiti cu ulei, presarati cu condimente si coaceti in cuptor pentru 20 de minute la 220 de grade Celsius. Puteti bea naut cu lapte cald. Daca nu utilizati lapte de vaca, beti soia. Este, de asemenea, o sursa buna de triptofan.

Kiwi

Kiwi ajuta la imbunatatirea somnului si a calitatii somnului (la adultii cu tulburari de somn) datorita continutului sau ridicat de serotonina si antioxidanti, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea de Medicina Taipei.

Banane cu unt de arahide

Aceasta combinatie este bogata in triptofan, precum si magneziu si potasiu, minerale care ajuta la relaxarea muschilor si ameliorarea crampelor nocturne. In plus, untul de banane si arahide este excelent pentru saturarea si prevenirea varfurilor de glucoza din sange, ceea ce este deosebit de important pentru persoanele cu diabet.

Salata de quinoa, spanac si avocado

Aceste alimente sunt surse bogate de magneziu, ale caror niveluri inadecvate pot duce la insomnie. Magneziul ajuta la reglarea productiei de melatonina si creste, de asemenea, nivelurile de GABA (acid gamma-aminobutiric din creier), care pot ajuta la reducerea anxietatii, calmarea si adormirea mai rapida. De asemenea, puteti adauga seminte de dovleac la aceasta salata, care sunt, de asemenea, o sursa buna de magneziu.

Ceai de musetel

Daca nu aveti chef sa mancati ceva noaptea pentru a va imbunatati somnul, luati o ceasca de ceai de musetel. Calmeaza si te ajuta sa adormi datorita antioxidantului pe care il contine, apigenina. Ceaiul din flori de tei  te poate ajuta, de asemenea, sa adormi. Acest lucru este confirmat de un studiu realizat de oamenii de stiinta de la Universitatea Monash (Australia).

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *