Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

6 exercitii de relaxare a ochilor care functioneaza pentru imbunatatirea vederii

Cu fiecare an care trece, numarul persoanelor care sufera de probleme de vedere creste exponential din diferite motive care variaza de la pierderea flexibilitatii vederii la distanta pana la imbatranirea vederii.

In timp ce vinovatul este partial imbatranirea, un motiv major este stilul de viata modern, sedentar. Munca constanta pe computere, seriale TV cu vizionare excesiva, utilizarea iluminatului fluorescent, aer conditionat si lipsa exercitiilor fizice – toate aceste obiceiuri exercita o presiune suplimentara asupra ochilor si provoaca o vedere neclara.

1.Clipeste mai des

Expunerea continua la ecranul televizorului si utilizarea prelungita a computerului duc la uscarea ochilor si a uscaciunii ochilor, cauzand dureri de cap, tulburari oculare si vedere neclara. Cand ochii sunt absorbiti pe ecran, rata de clipire scade de la 20bpm la 6-8bpm. Asadar, data viitoare cand simtiti oboseala, incepeti sa clipiti si va lubrifia ochii in timp ce va va improspata creierul pentru a procesa noi date vizuale mai eficient.

2.Palma pentru viziune relaxata

Aceasta este o tehnica extrem de eficienta de relaxare a ochilor pe care o puteti folosi de fiecare data cand ochii se simt obositi si uzati. Tot ce trebuie sa faceti este sa va puneti mainile peste ochi pentru a crea o presiune usoara.

Tineti ochii inchisi si priviti in spatiul intunecat in timp ce ramaneti concentrat pe distanta. Mentineti presiunea pana cand vedeti ca toate tonurile reziduale se estompeaza in negru.

Acest exercitiu va functiona pentru a va restabili vederea, a va lubrifia ochii si a va permite ochilor sa se odihneasca si sa se relaxeze. Faceti acest exercitiu timp de cel putin 30 de secunde si ameliorati stresul din jurul ochilor.

3.Vizualizeaza cifra 8

Acest exercitiu ocular va creste flexibilitatea muschilor oculari si va va imbunatati vederea. Vizualizati un gigantic 8 la aproape 10 metri distanta de dvs. si intoarceti-l pe o parte. Acum schitati-l cu ochii incet timp de cateva minute – mai intai in sensul acelor de ceasornic si apoi in sens invers acelor de ceasornic. Fii perseverent in acest sens si te va ajuta sa pastrezi o viziune clara.

4.Da-ti ochii peste cap

Rotiti ochii spre dreapta si apoi deplasati incet privirea spre stanga. Continuati sa faceti acelasi lucru, dar in directii opuse. Apoi, misca-ti privirea in directii diferite, privind de la dreapta la stanga si apoi in sus si in jos. De asemenea, puteti desena figuri geometrice cu privirea. Repetati procesul de cinci pana la zece ori.

5.Urmati regula 20-20-20

Pentru a nu va obosi ochii la locul de munca, faceti o pauza de 20 de secunde la fiecare 20 de minute si concentrati-va pe ceva care se afla la cel putin 20 de metri distanta de dvs. Acest exercitiu ajuta la prevenirea oboselii digitale si a afectarii ochilor pe termen lung.

6.Concentrati-va pe obiecte apropiate si indepartate

Persoanele cu ochelari devin adesea letargici la privirea si acesta este un motiv major pentru care nu reusesc sa mentina o viziune sanatoasa.

Pentru a face acest exercitiu, trebuie sa va scoateti ochelarii si sa tineti unul dintre degetele mari aproape si celalalt la lungimea bratului.

Incepeti prin a va concentra pe degetul mare tinut aproape, urmat de cel care este la lungimea bratului, apoi concentrati-va pe ceva care sta peste camera si, in cele din urma, pe un obiect care este intr-adevar departe, ca de-a lungul drumului.

In timp ce faceti acest exercitiu asigurati-va ca toate cele patru puncte sunt situate de-a lungul aceleiasi linii de vedere, astfel incat schimbarea focalizarii in subtil. Petreceti 2 secunde pe fiecare obiect si incercati sa obtineti o imagine clara a fiecarui obiect.

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *