Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

Evitati alimentele procesate pentru a ramane sanatosi

Expertii de la World Cancer Research Foundation avertizeaza ca consumul de alimente convenabile, supe instant, alimente ambalate si congelate pot provoca probleme grave de sanatate. De exemplu, o portie de supa instant  contine mai mult de jumatate din valoarea zilnica a sarii.

Medicii sunt convinsi ca dieta tipica americana, care este prea bogata in sare si grasimi saturate si saraca in fibre, creste riscul de hipertensiune, accident vascular cerebral si boli cardiovasculare.

Studii statistice recente arata ca oamenii consuma de doua pana la trei ori mai multa sare decat este necesar. Nutritionistii explica faptul ca aportul zilnic de sare pentru un adult nu trebuie sa depaseasca 3-5 grame, iar pentru copii – 2-3 grame in 24 de ore.

Prin reducerea aportului de sare cu 12-15%, riscul de infarct si accident vascular cerebral este redus semnificativ.

La inceputul anilor 1900, s-a stabilit o legatura intre hipertensiune si clorura de sodiu, cea mai comuna forma de sare din alimente. S-a demonstrat ca restrictia sarii la pacientii cu insuficienta renala si hipertensiune arteriala severa scade tensiunea arteriala si imbunatateste functia renala.

Oamenii sunt sfatuiti sa-si limiteze aportul de sodiu la 2.300 miligrame (mg) pe zi, dar cel mai adesea consuma de 1-3 ori mai mult, sau 7.200 mg pe zi. Acest fapt, combinat cu prevalenta ridicata a hipertensiunii, sugereaza ca sarea este principala cauza a hipertensiunii.

Consumand prea mult sodiu creste dramatic tensiunea arteriala si te expune riscului de complicatii. In plus, persoanele cu diabet si obezitate, precum si persoanele in varsta, par a fi mai sensibile la efectele sarii decat populatia generala. Totusi, intrebarea este daca aportul ridicat de sare pune persoanele sanatoase in pericol de hipertensiune.

Celulele adipoase sunt, de asemenea, umplute cu apa, crescand in greutate si dimensiune. Prea mult sodiu face ca organismul sa elimine potasiu, ceea ce afecteaza  functia rinichilor si ii supraincarca. Mancarea noastra contine suficient sodiu in starea sa naturala. De fapt, suntem mult mai expusi riscului de exces decat deficienta de sodiu.

Sarea poate fi substituita cu unele condimente, cum ar fi piperul negru, ierburi aromate si sos de soia, cu moderare. Sosul de soia contine mai putin sodiu decat sarea, iar gustul sau puternic permite utilizarea acestuia in cantitati minime. Exista multe soiuri de sodiu „mediu” sau „scazut”. Unii nutritionisti sugereaza sa scrie compozitia produsului, precum si aportul zilnic recomandat pe eticheta produsului.

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *