Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

Document. Anuntul Ministerului Muncii. Toti angajatii trebuie sa stie

Ministerul Muncii a trimis un comunicat de presa in care ofera informatii in legatura cu Hotararea nr. 52 din 5 noiembrie 2020, privind stabilirea anumitor masuri suplimentare.

Conform comunicatului Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, angajatorul trebuie sa stabileasca anumite programe individualizate de munca, astfel incat personalul sa fie impartit in cel putin doua grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.

Acest fapt implica doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractul individual de munca si, prin urmare, nu se transmite in Registrul General de Evidenta a Salariatilor.

Munca la domiciliu

Ministerul Muncii mentioneaza faptul ca pe durata starii de alerta angajatorii pot dispune, prin decizie, munca la domiciliu, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

Decizia va contine, pe langa elementele generale, si pe cele prevazute de art. 109 din Codul muncii:

∙ faptul ca salariatul lucreaza de la domiciliu;

∙ perioada pentru care se aplica aceasta masura;

∙ programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;

∙ obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.

Transmiterea in sistemul informatic privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REGES/REVISAL)se va efectua in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.

Munca in regim de telemunca

Pe durata starii de alerta angajatorii dispun, prin decizie, munca in regim de telemunca, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Se poate utiliza doar pentru activitatile care presupun folosirea tehnologiei informatiei si comunicatiilor;

Decizia va contine, pe langa elementele generale, si urmatoarele elemente prevazute de art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca:

∙ precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;

∙ perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;

∙ locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti;

∙ programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;

∙ modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;

∙ responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; ∙ obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;

∙ masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;

∙ obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;

∙ conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

GHID-PRIVIND-MUNCA-LA-DOMICILIU1

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *