Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

6 tactici pentru un cuplu fericit

Nu este suficient ca doi oameni sa se potriveasca. Relatiile de astazi trebuie sa poata rezista unor presiuni cu potential toxic. Stresul de la locul de munca, probleme legate de bani, pierderi neasteptate, asteptari din partea prietenilor sau familiei.

Pentru ca o relatie sa aiba succes, cuplurile au nevoie de obiceiuri care sa le ajute sa gestioneze provocarile din viata de zi cu zi.

Ce tactici folosesc cuplurile fericite pentru a-si proteja relatiile in fata stresului cotidian?

Oamenii de stiinta specializati in relatii sunt dornici sa identifice comportamentele specifice care nu numai ca ajuta cuplurile sa supravietuiasca problemelor si provocarilor zilnice, dar le si ajuta sa prospere in ciuda presiunilor si a factorilor de stres din afara relatiei.

Daca sunt tensionate, unele cupluri se reechilibreaza rapid sau daca sunt impovarati, reusesc cumva sa isi pastreze relatia in siguranta. Intrebarea este: cum reusesc aceste cupluri?

1. Cautarea imaginii de ansamblu. Termenul de distantare psihologica suna ciudat de negativ, dar este de fapt o tactica adaptativa sub stres care promoveaza bunastarea relatiei prin incurajarea schimbarii perspectivei. In loc sa analizati relatia dvs. prin evenimente concrete, in momentul de fata, cum ar fi un conflict sau o cearta, distantarea psihologica va permite sa vedeti imaginea de ansamblu si va ajuta sa evaluati atat relatia dvs, cat si situatia respectiva si dintr-o alta perspectiva.

2. Gestionarea legaturii lor de stres. Daca una dintre persoanele dintr-un cuplu se confrunta cu un anumit factor de stres, si cealalta persoana se va confrunta cu acelasi stres. Cuplurile sunt legate fiziologic atunci cand este vorba de stres. Avand in vedere ca stresul nu este o experienta izolata intr-o relatie romantica, cuplurile care identifica experienta comuna a stresului ar avea sanse mai mari in gasirea unei rezolvari, punand astfel in miscare comportamente de interventie (de exemplu, exercitii fizice, somn) pentru ambii membri ai unui cuplu, chiar daca initial doar unul dintre acestia este afectat de stres.

3. Gestionarea prezentei mentale. Va ganditi la altceva sau faceti alte lucruri atunci cand partenerul va vorbeste? Starea de atentie sustinuta este un instrument util atunci cand apare stresul relational, reducand reactivitatea emotionala, contribuind la niveluri de anxietate mai scazute dupa un conflict si utilizand mai bine abilitatile de comunicare pozitiva. Cuplurile care practica aceasta stare de atentie sustinuta in interactiunile lor isi pot sprijini reciproc capacitatea de a face fata numerosilor factori de stres ai vietii.

4. Exprimarea recunostintei. Obiceiurile simple de a ii arata partenerului tau ca il apreciezi pot contribui mult la consolidarea unei relatii. Acordarea si primirea recunostintei se dovedesc a fi factori importanti care stabilizeaza si dezvolta o relatie.

5. Contribuirea la fericirea reciproca. Probabil nu este surprinzator faptul ca oamenii mai fericiti tind sa fie mai sanatosi, dar stiati ca si persoanele cu parteneri sanatosi tind sa fie la randul lor mai sanatosi? Fericirea partenerului este un predictor al propriei sanatati. Cu cat investiti energie pentru fericirea partenerului dvs. mai multa energie, cu atat investiti practic in propria persoana. Aceasta constatare subliniaza legatura emotionala si fizica dintre doi parteneri.

6. Incurajarea prieteniilor. Partenerii se bazeaza unul pe celalalt pentru sprijin, ceea ce este important, dar totusi cele mai stabile cupluri isi incurajeaza prieteniile si se ajuta reciproc sa mentina legaturi sociale in afara relatiei lor. Prietenii reprezinta surse importante de sprijin, iar relatiile sociale satisfacatoare pot diminua legatura dintre stresul marital zilnic si raspunsurile individuale la cortizol. Respectiv, a avea prieteni buni va poate reduce stresul in perioadele dificile, iar in cele din urma va poate ajuta sa va contribuiti la stabilitatea relatiei.

Nu exista o cheie a succesului in ceea ce priveste gestionarea stresului ce poate aparea la nivelul relatiilor, dar tacticile prezentate mai sus pot avea rezultate pozitive.

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *