Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

Orange, amendă uriașă: motivul pentru care operatorul a fost sancționat de ANCOM

Orange a primit o amendă uriașă pentru un incident care te-a lăsat fără semnal. Problemele de atunci au fost acum sancționat de ANCOM.

Orange, cel mai mare operator local de comunicații mobile, a primit o amendă uriașă din partea ANCOM. Suma se ridică la 500.000 de lei, iar problema pentru care operatorul a fost amendat datează din ianuarie 2020.

Atunci, a avut loc un incident de rețea cu impact național. Mulți clienți din mai multe orașe nu au mai putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă pentru mai mut timp. Practic, rețeaua a căzut pentru o perioadă foarte lungă de timp.

Peste 1,9 milioane de conexiuni de voce și date ar fi fost afectate, mai ales că probleme au durat mai bine de 400 de minute.

Amenda Orange, dată de ANCOM

ANCOM, arbitrul pieței telecom, a fost instituția care a decis amenda.

„ANCOM a sancționat Orange pentru incidentul de securitate din 14 ianuarie 2020, manifestat la nivel național, care a afectat un număr de 1.921.096 de conexiuni din care 769.725 de conexiuni de date mobile și 1.151.371 de conexiuni de voce mobilă și SMS, durata acestuia fiind de 405 minute începând cu ora 16:54 și rezultând o indisponibilitate a rețelei la nivel logic de 53,93 minute pentru o singură zi, această valoare depășind maximul permis prin licență. Valoarea amenzii contravenționale aplicate este de 500.000 de lei.”
ANCOM

Ce s-a întâmplat, de fapt, la Orange

Incidentul a avut loc în luna ianuarie. Atunci, utilizatorii s-au plâns pe Facebook că nu pot folosi serviciile de internet sau date mobile. Compania a explicat pe Facebook că știe de probleme.  Un utilizator a acuzat operatorul că problemele au fost de-a lungul zilei.

Iată ce spuneau clienții la acea vreme:

  • „Din pacate probleme sunt de la ora 17.00 (eu am avut datele mobile nefunctionale 30 min). La 17.33 au redevenit functionale, dar au început probleme la voce, nu puteam suna, aparea mesaj „neînregistrat in retea”. Normal ar fi sa se anunte atunci când încep problemele, nu cand sunt aproape soluționate, sa stim si noi. Eu am gasit conexiune wi-fi si am sesizat la 17.10 prin contul Orange ca sunt probleme cu reteaua, dar acolo se răspunde extrem de greu…”
  • „31 de minute în așteptare și am închis. Orange dacă nu merge internetul de ce scrieți doar pe Facebook ca aveți defecțiune, cum pot sa vad dacă nu am internet. Nu mai bine trimiteți un sms și scăpați și de AHT-ul mărit astazi și de NCS-ul cu 2 puncte mai mic pentru o perioada lunga. Al dreq comunicarea asta cu clienții…e greu”

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *