Ziarul monden

Stiri din toate domeniile

Anumite taxe vor fi reduse

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a discutat, joi, cu reprezentanti ai mediului de afaceri si ai mediului asociativ din turism, printre masurile dezbatute numarandu-se reducerea anumitor taxe pentru industria de turism si infiintarea unui centru de conferinte.

”Am discutat in cadrul unei videoconferinte cu reprezentanti ai mediului de afaceri si ai mediului asociativ din turism despre posibilitatea de sustinere a acestei industrii, avand in vedere ca este una dintre cele mai afectate de pandemie. Apreciez sprijinul acordat de sectorul turistic pe durata starii de urgenta, cand anumiti hotelieri au pus la dispozitia PMB spatii pentru carantina si pentru cazarea temporara a personalului medical. Acesta este modelul in care cred – de colaborare permanenta si consistenta.

Ma bucur ca avem aceasta intalnire, in care putem auzi propunerile dvs. concrete cu privire la posibile colaborari in industria turismului. Dorim sa aflam care este procentul de contaminare in Bucuresti cu noul coronavirus. Unul dintre motive este cel medical, care priveste sanatatea publica, dar rezultatele ne servesc si la a fundamenta ce masuri putem adopta in viitorul imediat pentru a putea oferi economiei sustinerea atit de necesara in aceasta perioada, pentru a contribui, in mod responsabil, la repornirea motoarelor in acest domeniu”, a scris pe Facebook Gabriela Firea.

Ea a mai afirmat ca doreste sa aplice la Bucuresti modelul altor capitale europene, unde exista o buna colaborare intre sectorul public si cel privat, in beneficiul angajatilor si al situatiei economice in ansamblu.

”Participantii au formulat o serie de propuneri care privesc sectorul atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung, iar Primarul General, Gabriela Firea, a dat asigurari ca va analiza posibilitatea aplicarii lor – respectiv a prezentat stadiul celor aflate deja in pregatire:

• reducerea anumitor taxe pentru industria de turism – taxa de ocupare a domeniului public, taxa pe cladiri etc -, avand in vedere faptul ca lipsa incasarilor din ultima perioada ii pune in imposbilitatea de a onora taxele la nivelul actual. Potrivit partenerilor de discutie, in Bucuresti sunt inregistrate 13.000 de unitati care activeaza in industria de profil si peste 40.000 de persoane angajate in domaniu, alte 27.000 activand in domenii conexe – cum este cel al activitatilor si spectacolelor culturale, asadar domenii care contributie la circulatia turistica si care au fost inchise complet pe durata ultimelor luni;

• infiintarea unui Centru de conferinte – cunoscut fiind aportul pe care astfel de evenimente il au in dezvoltarea tursmului – si infiintarea unei Case a Turismului – spatiu destinat intalnirilor si sesiunilor comune de lucru dintre marii operatori de turism si serviciile municipale de profil. Pentru Centrul de conferinte, participantii au facut propuneri de locatie si se incearca gasirea unor solutii viabile;

• transformarea actualului organism de turism al Capitalei (Bucharest Tourism Board – BTB) in organizatie de management al destinatiei (OMD). In prezent, normele de aplicare a legii care reglementeaza infiintarea unor astfel de organizatii nu sunt inca publicate, ca urmare a fost agreata infiintarea unei structuri premergatoare viitoarei OMD.

Mediul privat si serviciile de profil ale PMB deja colaboreaza pe acest subiect. Un prim draft al statutului noii oganizatii ar putea fi gata saptamana viitoare si va fi prezentat membrilor BTB pentru a veni cu eventuale modificari. Urmatorii pasi sunt: sustinerea in CGMB a noului statut, alaturi de o strategie si un plan de actiune pe orizontul de timp 2030;

• organizarea de evenimente care sa incurajeze circulatia turistica – in conditii de deplina respectare a masurilor de distantare fizica si protectie a participantilor. Industria de turism a argumentat prin faptul ca de fiecare data cand au avut loc evenimente la nivelul Capitalei, acest lucru a fost benefic pentru sectorul turistic, regasindu-se in cresterea incasarilor si angajarilor, asadar in mai buna ocupare a fortei de munca, dar si in creserea taxelor achitate de acest sector catre stat;

• eliberarea de vouchere pentru transport public si pentru vizitarea de obiective din sectorul cultural (muzee, galerii etc.) – care sa fie distribuite de hotelieri;

• cresterea gradului de reglementare si organizare in Centrul Vechi, zona care atrage mare parte dintre turistii Capitalei, pentru a deveni un spatiu mai primitor decat in prezent;

• Infiintarea de spatii de parcare pentru autocarele turistice, respectiv pentru imbarcare/debarcare – pentru inceput 5 locuri de parcare platite in zonele Palatul Regal /Sala Palatului si zone de imbarcare/debarcare pasageri in Piata Unirii, Calea Victoriei (Zona CEC), Piata Victoriei (Antipa), Arcul de Triumf; subiectul va intra in analiza Administratiei Strazilor si a Politiei Locale;

• Infiintarea de centre de informare turistica – am amintit ca deja AMPT are un plan de redeschidere a centrelor de acest fel, iar proiectul urmeaza sa fie lansat in curand – corelat si cu masurile care se vor stabili la nivel national la sfarsitul starii de alerta;

• Infiintarea unei autogari a Capitalei;
• Introducerea afisajului multilingv in mijloacele de transport STB.

Am amintit, totodata, ca AMPT lucreaza la o campanie de promovare a monumentelor din Capitala”, a mai scris primarul general al Capitalei.

La intalnirea au participat: Dragos Anastasiu – Presedinte Camera de Comert si Industrie Romano Germane, Gabriel Aftenie – Vicepresedinte Open Knowledge, Membru Task Force Tourism, RBL (Romanian Business Leaders), Lucian Boronea – Vicepresedinte BTB (Bucharest Tourism Board), Calin Ile – Lider TF Tourism CDR (TF Tourism CDR), George Nicolescu – Vicepresedinte Camera de Comert si Industrie Bucuresti, CEO Olimpic International, Javier Garcia – Tourism TF Leader AmCham, Daniel Mischie – reprezentant RBL (Romanian Business Leaders), Chief Operation Officer City Grill, Nicolae Demetriade – Presedinte ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania), Mariana Pruna – Raportor TF Tourism CDR, Flavius Aioanei – Reprezentant CCIFER (Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania), Key Account Manager UP Romania, Codruta Pisa – Reprezentant CCIFER (Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania), Corporate Affairs Sodexo, Bogdan Arsene – Vicepresedinte FIHR (Federatia Industriei Hoteliere din Romania)

Sursa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *